pondělí 23. července 2018

Záclona z deček

Tenhle projekt jsem vymýšlela a tvořila opravdu dlouho, téměř rok. Viděla jsem kdesi na internetu pár obrázků se záclonami nebo ubrusy zhotovenými z jednotlivých háčkovaných deček. Já jsem tu pár deček měla ještě po mamince, pár jsem jich dostala, pár jsem si jich uháčkovala a zkoušela jsem sestavit z nich záclonu na okno do bývalého dětského pokoje, nyní mé "pracovny".
Dnes jsem konečně záclonu pověsila a mám z ní ohromnou radost!



Fotila jsem proti sluníčku, tak obrázek není moc kvalitní. Ale i tak je vidět, jak se záclona na okně pěkně vyjímá s dokvétajícími orchidejemi a bílým závěsem. Nic jiného by se snad do pracovny ani nehodilo...

A jak to začalo? Tady je několik z těch mnoha deček, které jsem uháčkovala a pak na záclonu použila. I ty nejmenší (uháčkované jako vánoční ozdoby na stromeček) se hodily k vyplnění mezer mezi těmi většími:

 




Takhle jsem zkoušela skládat:


Všechny dečky bylo potřeba vyprat, přiškrobit a vypnout, aby měly ten správný tvar.
Pak jsem je nastehovala na papír, aby se nevytahovaly:


Mnohokrát jsem přerovnávala a doplňovala, než vznikla opravdová záclona. Na stroji jsem pak entlovacím stehem sešila dečky dohromady. Na horní okraj jsem našila záclonovou lemovku, mírně záclonu nabrala a navlékla kroužky. Hotovo!


Spoustu deček ještě mám a na další mám shromážděné pěkné návody, takže se určitě pustím i do ubrusu...





Žádné komentáře:

Okomentovat