středa 22. srpna 2018

Deka ve znamení zvěrokruhu

Tuhle deku jsem háčkovala pro syna Vojtu už k jeho dubnovým narozeninám, ale nějak jsem se nedostala k tomu, abych ji tu vystavila. Bylo to dílo, které mne zatím asi bavilo ze všech nejvíc. Jako kdybych malovala obraz:



Docela náhodou jsem na Pinterestu narazila na pěkný vzorek s křížkovou výšivkou s odkazem na obchod Etsy. Tam jsem objevila úžasné barevné mozaiky s nejrůznějšími náměty (mimo jiné i s celým zvěrokruhem) od holandské autorky Amandy Mitchel. Býk se mi líbil ze všech nejvíc, a vyhovoval i počtem políček/křížků (113 x 115). Potřebovala jsem, aby deka měřila zhruba 130 x 130 cm, aby se hodila jako přehoz na Vojtovu pohovku.
Udělala jsem si zkušební vzorek. Vzala jsem přízi Gina (moje favoritka na c2c deky), háček č. 3,5 a zkusila klasické čtverečky z dlouhých sloupků. Ale byly velké, asi 1,6 cm. Vzala jsem o půl čísla menší háček, ale stále to bylo skoro 1,5 cm na čtvereček. To by deka byla příliš veliká... Vyzkoušela jsem tedy tzv. mini c2c, čtverečky z polodlouhých sloupků. Jeden měřil zhruba 1,2 cm, takže přesně rozměr, který jsem potřebovala! Chvíli jsem se s novým vzorkem sžívala, ale nakonec se ukázalo, že z polodlouhých sloupků jsou čtverečky úhlednější a pravidelnější než z dlouhých, a rychleji přibývají.
Za neutrální barvu jsem vybrala antracitovou, které jsem ještě pár klubíček měla v zásobě a pár jsem jich doobjednala. Jenže ostatních barev bylo celkem 27! Musela jsem zapátrat i v jiných značkách přízí, protože Gina nemá tolik odstínů zelených a žlutých, kolik bylo potřeba. Objevila jsem velmi podobnou přízi Cotton Gold firmy Alize. Má stejné složení a malinko větší návin než Gina a navíc je v 10dekových přadenech, cena je srovnatelná. Objednávám pravidelně ve stejném internetovém obchůdku, kde jsem moc spokojená, a příze přišla do tří dnů.
Po trochu nudném antracitovém rohu konečně přišly barvy. Ale bylo jich hned od začátku tolik, že jsem nevěděla, kam klubíčka dát, aby se nemotala do sebe. Vyřešila jsem to starým jídelním podnosem, na který jsem klubka skládala tak, jak jsem je používala. Bylo jich tam někdy najednou i kolem 50. Rozpracovaná deka ležela na klubkách a všechno jsem vždy na konci řady musela otáčet společně, to znamená, že lícovou řadu jsem háčkovala s býkovýma nohama dole a rubovou s pohledem od býkových zad. Tady je malá ukázka, jak to vypadalo:



Kupodivu se mi klubíčka ani mockrát nezamotala, většinou jen když klubko končilo, tak se koneček omotal kolem ostatních.
Hotovou deku jsem olemovala třemi řadami polodlouhých sloupků v zelené barvě. Uháčkování celé deky trvalo asi měsíc (vedle práce na menších projektech) a zapošívání konečků mi zabralo více než týden - večer při televizi.
Jsem ráda, že jsem si tuto techniku vyzkoušela s takovým množstvím barev. Teď už vím, že se dá pěkně uháčkovat kterýkoli vzorek na křížkovou výšivku. Tenhle mám vyhlédnutý pro sebe, říkám mu "Smutný vlk". Třeba si ho stihnu dát ještě letos pod stromeček... 
A také plánuji svetr c2c v boho stylu s těmi úžasnými kytičkovými motivky, které jsou kolem býka. Prostě spousta inspirace z jednoho dobrého nápadu.

Býk snad udělal Vojtovi radost a docela pěkně se vyjímá v jeho obývací předsíni na pohovce. Užívá si ho hlavně kocour Šotek, když je doma sám.



 

Žádné komentáře:

Okomentovat