pátek 20. července 2018

Yoda

Včera jsem konečně odevzdala Joníkovi objednanou čepičku a mohla jsem se radovat, jak mu sluší.





Hned když se Joníček narodil, projevili rodiče, fandové Hvězdných válek, přání uháčkovat pro něho čapku s velikýma ušima, jako má Yoda. Našla jsem několik typů takových čepiček a zvolila jsem jednu pletenou - zdála se mi pro malé miminko měkčí, než háčkovaná. Koupila jsem dvě klubíčka tenké zelené akrylové příze Baby Smiles - Bravo Baby 185 od firmy Schachenmayer (50 g/185 m, 1,75 oz = 202 yds) a pletla jsem dvojitě na jehlicích č. 4.
K čepici jsem upletla i bačkorky  a kabátek na zip, dole zapínací na knoflíčky, aby byl praktický a teploučký (ten jsem dala dohromady z několika stařičkých neúplných návodů na kabátky a spací pytle, schovaných ještě z dob, kdy je pletla moje maminka pro mé děti). Je z akrylové měkoučké příze Everyday, co mi zbyla z jiného projektu.


Jenže čapka byla Joníkovi malá. Víc než měsíc mi tu ležela a čekala na předělání. Včera jsem se rozhoupala a udělala jsem čapku novou, tentokrát háčkovanou. Ze stejné příze, ale jednoduché, háčkem číslo 4, aby byla trochu nadýchaná. Základní čapku jsem háčkovala z polodlouhých sloupků podle návodu (velikost na 6-12 měsíců sedí tříměsíčnímu Joníčkovi perfektně). Uši jsem si vymyslela a uháčkovala je také z polodlouhých sloupků dokola. Každá kruhová řada začíná 2 řetízkovými oky, která se nepočítají jako sloupek, a končí pevným okem do prvního sloupku řady. Do magického očka jsem uháčkovala 6 pds a v každé další řadě jsem přidala 3 sloupky (6, 9, 12, 15, 18, 21, 24). Poslední řadu (24 sloupků) jsem opakovala celkem 3x. V další řadě jsem ubrala 6 sloupků (sháčkovala jsem každý třetí a čtvrtý), až zbylo 18 sloupků. Ustřihla jsem dlouhý konec, nabrala uši u báze a přišila je k čapce.



Konečně jsem našla tvar čapky, která Joníkovi dobře padne! Uši jsou sice měkčí, než kdybych je dělala z krátkých sloupků, ale drží tvar docela dobře a nepřekážejí mu. Dokonce vypadá v čapce a botkách docela spokojeně.


P. S.: Nasbírali jsme skoro 400 lajků a spoustu vtipných komentářů od kolegyň háčkařek z celého světa na mé oblíbené a zatím nejlépe fungující háčkovací fb stránce.


Žádné komentáře:

Okomentovat