neděle 14. srpna 2016

Sovičková deka

Asi před měsícem jsem dělala inventuru a třídění svých rozpracovaných projektů. Našla jsem jich víc než 50! Některé větší, jiné malé. Všechny jsem kdysi začala s nadšením, a pak najednou nadšení opadlo a rozpracovaná díla skončila v pytlíkách a krabicích. Přitom někdy jde o opravdu krásné věci, které by bylo škoda vyhodit. Tak jsem třídila. Ty opravdu nepovedené jsem odsoudila k vypárání nebo vyhození, ale ty zajímavé jsem se rozhodla plánovitě dotvořit. Když dodělám každý týden jednu rozpracovanou věc, mám přece do roka a do dne všechny skrýše prázdné! Tedy ony se tam nastěhují zase jiné, které začnu tvořit při tom dodělávání starých... Já vím, že v tomhle jsem nenapravitelná. ALE vše je zdokumentováno a fotky pečlivě uloženy, takže příští rok v srpnu, v předvečer mého svátku, se bude účtovat.
Každou neděli bych ráda představila jednu dodělanou věc. A dneska se mohu pochlubit miminkovskou dekou se sovičkami:



S dekou jsem začala v září loňského roku, když jsem se dozvěděla, že je na cestě třetí vnoučátko. Ještě se nevědělo, jestli to bude kluk nebo holka, a tak jsem dala dohromady neutrální barvičky měkoučké příze Batole.



Dobře se z něho háčkuje, je certifikované pro miminka - jen konečný úplet má takový s prominutím hadrovitý vzhled. Ale to jsem chtěla napravit pestrostí. Inspiraci jsem našla na Pinterestu, tu je přímo link na návod. Čtverečky jsou jednoduché, za týden byl základ hotový. Tady jsou vypnuté:


Jenže! Každá sovička má dvě ouška, která se přiháčkovávají až po dokončení čtverečku. Každá má taky dvě oči a každé oko je složeno z bělimy a duhovky. A každá sova má taky zobák. Já (pitomec) jsem vymyslela sovičku do každého druhého čtverečku, celkem tedy 36 sov. Takže počítejme: To je 36 zobáčků, 72 oušek, 72 očí a každé je složené ze dvou částí, takže 144 očí. Každá tahle malá částečka má dva konečky, které je potřeba zapošít či přišít. To je 72 konců na zobáčcích, 144 konců na ouškách a 288 konců na očích, celkem jestli se nepletu 504 konečků! Tedy kromě těch běžných, které jsou u každé barevné deky. Myslím, že je každému jasné, proč sovy skončily v pytlíku a pro vnučku Lucinku jsem udělala docela jinou deku.
Ale Lucinka začíná objevovat svět a sovičky ji budou určitě moc zajímat, ať bude mít deku na zemi, v postýlce nebo v kočárku. Tak jsem rozdělané dílo vytáhla a pustila se do práce. Čtverečky už byly spojené, deka měla i hotový lem, všechny sovy měly ouška a asi čtyři měly i oči a zobák. Takže hurá na oči:


Ta změť vypadá hrozně, že? Však to taky trvalo celý týden, než jsem všechno uháčkovala, sešila a přišila. Dneska jsem dodělala zobáčky, deku jsem vyprala a znovu celou vypnula, a ještě jsem stihla dost světla na focení. Teď má Marfuša zákaz vstupu do pokoje, kde se deka suší, aby mi ji nezalehla a nevytahala špendlíky. 
Jsem moc ráda, že jsem se odhodlala deku dodělat. Jsem zvědavá, jak se bude líbit Lucince...






Žádné komentáře:

Okomentovat