neděle 21. srpna 2016

Duhová mandala

Druhým dodělaným starším dílkem je mandala v duhových barvách z příze Gloria.


Zkusila jsem ji uháčkovat asi před rokem. Předlohou byla tato dečka z Pinterestu. Ani nevím, jak mne napadlo zkusit právě tuhle. Ale vím, proč jsem ji odložila: Sled barev neodpovídá vzorku tak, jak by měl, a navíc kdyby se mandala udělala celá, měla by v průměru kolem 50 cm, a tak velké kruhy nemám. Takže vypárat? Rozhodla jsem se ji dodělat tak, jak byla.


Nejdřív jsem zapošila všechny konečky.


Pak jsem obháčkovala svůj největší drátěný kruh (tedy šišku) o průměru 35 cm dvojitou přízí v cihlově červené barvě, která by měla podle barevného schématu následovat za poslední použitou barvou, tedy oranžovou. Mandala končila 252 očky, tedy 28 (počet obloučků) x 9 (počet sloupků v jednom obloučku). Abych měla mandalu pěkně rovnoměrně vypnutou, uháčkovala jsem 28 x 11 (308) krátkých sloupků kolem kruhu a přišila jsem vrcholky obloučků do každého 11. sloupku kruhu. Na několika místech se mi nepodařilo mít všechno ideálně souměrné. Jen kdyby ty kruhy byly opravdu kruhy! Vždycky se je snažím nějak srovnat, ale tři už mi při této operaci ve spoji praskly. Budu muset najít jiný zdroj kruhů...


Už visí na mé mandalové stěně mezi ostatními.


Žádné komentáře:

Okomentovat