pátek 12. srpna 2016

Last dance on the beach


Další velká deka je hotová! Je to projekt, který začal v dubnu na počest nešťastně zemřelé designérky Marinke Slump a měl 15 pokračování. Celý podrobný návod (ale pozor - v anglické, nikoli americké háčkovací terminologii) je zdarma.


Garantem je holandská firma Sheepjes vyrábějící pletací přízi, která k projektu připravila tři barevné sady přízí. Já jsem zvolila osvědčený materiál - přízi Jeans (55 % bavlna, 45 % akryl) a snažila jsem se dodržet barevné odstíny podle návodu. Ne vždy se to docela podařilo, ale myslím, že deka barevně dobře vystihuje verzi Dancing in the Rain (tedy barvičky zatažené oblohy, vody a bláta).  Celkem je na dece 12 barev, vždy čtyři čtverce od každé barvy, každý čtverec má jiný vzor. Spotřebovala jsem vždy necelá dvě klubíčka od každé barvy, další necelá 4 klubíčka pak na spojení a lem.
Po uháčkování jednotlivých čtverců bylo třeba je vypnout do jednotného rozměru a navlhčit. Tuhle fázi miluje Marfuška a hrozně ráda se rozvalí na mokré čtverečky. Když jí překážejí špendlíky, prostě je vytahá a rozhází okolo.




Pak se čtverečky po jednotlivých řadách sháčkovaly světle šedou přízí. Autorky návodu doporučily o jedno až dvě čísla větší háček na spojování, aby se spojením deka nestáhla. Ale já háčkuji volně, a tak mám spoje dost povolené... Ale předělávat už to nebudu, byla to hrozná práce. Okraj je z krátkých sloupků, takže pracný a nekonečný. Navíc jsem jeden roh pokazila hned na začátku a musela jsem několik řad párat. Ale už je hotovo a mám z deky radost.
Celou deku bylo potřeba ještě jednou vypnout a navlhčit (opět k velké radosti Marfušky).


Deka bude fajn na přikrytí nohou u televize, ale i do trávy - snadno se udržuje (dá se prát v pračce).
Šla by použít i jako přehoz, ale na postel je malá. I tak na ní ale vypadá dobře...



Byla to radostná práce. O to víc, že se tohoto projektu zúčastnila i moje sestra, pro kterou jsem celý návod přeložila do češtiny. Ještě svou deku dokončuje - pak ji poprosím o obrázek a přidám i její verzi.

Žádné komentáře:

Okomentovat