pondělí 29. února 2016

Virus pončo

Když jsem na podzim háčkovala Virus shawl, hned mne napadlo, že by z toho vzorku bylo pěkné pončo. Našla jsem na Pinterestu odkaz na pončo, které je údajně sešito ze dvou šátků. Tak jsem to taky zkusila. Koupila jsem přízi Nako Vals (barva se mi moc nelíbila, ale jinou právě neměli a tahle příze je velice příjemná a měkká, mám z ní nákrčník a krásně hřeje). Měli jen čtyři desetideková přadýnka, tak jsem ještě přikoupila starorůžovou Nako Saten na límec a třásně.
Uháčkovala jsem dva šátky, sešila je, upletla límec, ale byla jsem zklamaná výsledkem: Pončo bylo hrozně široké a krátké.


Celé jsem ho vypárala a vůbec se mi nechtělo dělat ho znovu. Ale když ten vzorek je tak pěkný a docela přibývá! Tak jsem se do toho přece pustila. Háčkovala jsem dokola a přidávala jen ve dvou bodech, jak se to většinou u ponča dělá. Původní vzor na šátek se dělá v řadách tam a zpátky, takže jsem se trochu bála, jak bude vypadat při háčkování dokola. A dopadlo to dobře, i šířka je dostatečná. Háčkovala jsem háčkem číslo 5 se širokou rukojetí, aby ruka vydržela. Fibinka s Marfuškou pomáhaly ostošest. Přesto nám to trvalo skoro měsíc, než bylo hotovo (no, mezitím jsme ještě pár projektů stihly).


Tak tady je. Má třásně kolem spodního okraje a krátkých pár i kolem límce. Je krásně dlouhé a teploučké.




Bude to asi naše televizní pončo - od okna za křeslem hrozně táhne...


Žádné komentáře:

Okomentovat