středa 28. ledna 2015

Velký projekt - Sophies Universe

Na chvíli jsem se odmlčela - ne že bych nic netvořila, právě naopak. Přihlásila jsem se do velkého mezinárodního projektu CAL 2015 vedeného britskou designérkou Dedri Uys. Háčkovačky z celého světa podle jejích instrukcí tvoří velkou čtvercovou deku, jejímž základem je krásná mandala. Každou neděli přijde návod na pár řádků, a v květnu se dá všechno dohromady.
Největším problémem byly příze. Podle složení, které uváděla Dedri, jsem našla, že by mohla nejlépe vyhovovat příze Jeans - směs bavlny a akrylu. Jenže jsem nenašla v nabídce celé potřebné barevné spektrum. Protože se u této příze (je na trhu relativně nová, vyráběná v Turecku) udávalo, že je to obdoba naší Kačenky či Kačky a metráž tomu celkem odpovídala, objednala jsem chybějící barvy v Kačence. Jenže když příze došly, zjistila jsem, že Kačenka je o poznání silnější. Co teď? Tak jsem musela doobjednat Jeans v náhradních barvách. A nemám z toho zrovna nejlepší pocit, ta barevná škála je příliš křiklavá... Kdybych byla trochu odvážnější, vybrala bych si docela jiné barvy a bylo by jich méně. Nu, teď už to dodělám, jak to je. Je to můj první velký projekt na pokračování. Na ten další se ale připravím lépe.
Tu je výsledek zatím třítýdenního snažení:


Přidejte se také, ještě všechno lehce dohoníte!

Nakonec jsem se přece jen rozhodla změnit barvy. Doobjednala jsem pár nových pastelových odstínů, pak jsem makala, abych dohonila pětitýdenní práci za necelý týden, a tu je výsledek:



Že to stálo za to, změnit barvičky? Hned z toho mám větší radost. A tu je mandala po šesti týdnech:


A tady po sedmém týdnu snažení:




Vypnutá na podložce a zatížená pomocnicí Marfuškou po osmém týdnu: 



Snažím se každou novou část fotit, ale někde se mi ztrácejí obrázky. Tak dnes přidávám až 11. část. 


A tady je čtrnáctá část s krásnými motýlky. Už je to zase čtverec. Jenže já bych potřebovala dva takové, abych měla přehoz přes celou postel. Nějak to musím vymyslet.


Zase jsem párkrát nefotila, a už bude skoro konec! Tak dneska předposlední (17.) část:


A ještě poslední oficiální část. Ti, co chtěli deku jako středně velký čtverec, mají hotovo. My ostatní musíme něco přidat.



Naštěstí i další kolegyně háčkovačky chtějí deku zvětšit, a tak Dedri přidala čtverečky. Jenže já ji potřebuju hodně dlouhou, jedna řada čtverečků mne nespasí. A tak jsem si vymyslela malé nastavení z jednoduchých vzorků, a pak teprve jsem naháčkovala čtverečky. Jak jsem finišovala, začala mne hrozně bolet pravá ruka. Na rentgenu se ukázala těžká artróza všech prstů na obou rukou, hlavně prostředníčků a prsteníčků. Taky bolí zdevastované zápěstí. 
Absolvovala jsem rehabilitační procedury a cvičení - žádná velká změna. Až když jsem odjela týden na dovolenou a háček nechala doma, ruce byly v pohodě. Hm, ona to paní doktorka říkala. Mám to z toho šmodrchání, a kdykoli vezmu do ruky háček nebo jehlice, bude to bolet zas.
A taky jo. Ale přece nenechám tolik rozdělaných věcí ležet! A co ty, které teprve nosím v hlavě a potřebuji je vyzkoušet? Zkusím to aspoň pomalu, po chvilkách.
V sobotu 23. srpna jsem konečně hotovou deku vyprala (v pračce, a drží!) a vypnula. Musela jsem ji našpendlit na koberec ve Vojtově pokoji, protože žádnou tak velkou podložku nemám. Je krásná... Jen bych ji dneska dělala menším háčkem. Nejvíc se líbí Marfušce, leží na ní pořád. Budu ji muset každý den pořádně vytřepat z okna, aby se do ní ty chlupy moc nezaryly. 
Ruce zas bolí jako čert. Ale stálo to za to!






Žádné komentáře:

Okomentovat