středa 7. ledna 2015

Čapky a nákrčníky ze silné příze

Pro snachu Julii jsem měla vymyšlenou velikou šálu s čapkou ze silné měkoučké příze Himalaya Joifull Colors. Koupila jsem tři přadýnka a zkoušela vzorky, ale žádný nevypadal dobře. Až když jsem zkusila čapku z obyčejných dlouhých sloupků, bylo to konečně ono. K čapce jsem udělala jednoduchý nákrčník, který se dá vyhrnout až na obličej, nebo schumlat na krk či ohrnout jako rolák. A zbylo akorát dost příze na nákrčník i čapku pro vnučku Andělku. Děvčata vypadají v modelech úžasně, že?

Níže je jednoduchý návod.


Stručný návod na čapku a nákrčník:

Příze Himalaya Joifull Colors, háček č. 10, knoflíček nebo korálek do středu kytičky, silná jehla na zapošití konečků.

Čapka:
1. řada: Do magického očka 3 řetízková oka (ŘO) a 11 dlouhých sloupků (DS), spojit pevným okem (PO).


2. řada: 3 ŘO, do stejného místa 1 DS a do každého dalšího sloupku po 2 DS, na konci spojit PO = 24 sl.
3. řada: 3 ŘO, do stejného místa 1 DS, do dalšího sloupku 1 DS, do každého druhého sloupku 2 DS, na konci spojit PO = 36 sl.


Průměr placky měřil již 17 cm. Ke spočítání obvodu vynásobíme průměr pí, tedy 3,14, a dostaneme obvod 53,38 cm. Aby čapka nebyla moc těsná, přidala jsem v další řadě ještě 3 sloupky (do každého 12. sloupku) a další 3 řady háčkovala rovně.
Poslední řadu jsem udělala z krátkých sloupků, aby byla pevnější.

 Andělčinu čapku jsem začala stejně, jen třetí řadu jsem udělala z polodlouhých sloupků, abych se dostala na 16,5 cm průměr a tedy 50 cm obvod. Dále stačily 3 řady dlouhými sloupky rovně a poslední řada krátkými sloupky.


 Kytičku jsem začala magickým očkem a do něj (3 ŘO, 1 DS, 3 ŘO, 1 PO) 5x. Andělčinu kytičku jsem dělala z polodlouhých sloupků a 2 ŘO.


Po uháčkování kytičky jsem stáhla a zapošila magické očko a přišila do středu  kulatý lesklý knoflíček.


Nákrčník:
Začít na počet ok dělitelný 3, tak aby šel volně přetáhnout přes hlavu, spojit do kruhu PO.
1. řada: krátké sloupky.
2. řada: 3 ŘO, (2 oka vynechat a do třetího 1 DS, 1 ŘO, 1 DS), opakovat do konce řady, na konci 1 DS, 1 ŘO a PO do 3. řetízkového oka začátku. Vzorek tvoří "véčka".
3. a další řady: 3 ŘO, (1 DS, 1 ŘO, 1 DS) doprostřed véčka předchozí řady, na konci 1 DS do místa, kde začala počáteční 3 ŘO, 1 ŘO a spojit PO do 3. ŘO začátku řady.


Opakovat do potřebné výšky, poslední řadu opět krátkými sloupky.

Žádné komentáře:

Okomentovat