sobota 17. ledna 2015

Čapka s freeform aplikací

Včera jsem našla bezvadné návody na freeform háčkování pro začátečníky. Hned jsem zkusila jednoduchou i dvoubarevnou spirálu - ale co s nimi? Přidala jsem pár sloupků efektními přízemi ze starých zásob, dovnitř jednoduché spirálky jsem uháčkovala malou kytičku a do jejího středu umístila perličku z babiččiných pokladů. Došlo i na malý přívěsek - ten se z froté příze dělal špatně, ale upravila jsem ho pak jehlou a nití. Aplikace byla hotová. Teď kam s ní...
Zatím jsem dělala čepice pro všechny ostatní, jen pro sebe nic. Na černé čapce by se moje úžasná freeform aplikace vyjímala. Jenže silnou černou vlnu nemám a je sobota. A přece - vytáhla jsem ze dna šuplíku dávno rozpletený svetr z černé tlusté akrylové příze Yetti, o kterém vím, že ho nikdy nedopletu, vypárala jsem kus a zkusila uháčkovat čapku. Postup je pod obrázkem. Dodělala jsem ji až večer, takže obrázky nic moc, ale čapka pěkná, ne? Už se těším, až v ní vyrazím ven.




Stručný popis po rozkliknutí.

Velikost: obvod hlavy  54-56 cm.
Příze Yetti, 100% akryl, spotřeba cca 5 dkg, háček č. 5.

1. řada: 4 ŘO (3 ŘO nahrazují 1 DS), do prvního 11 DS, spojit do kruhu spojovacím sloupkem do 3. řetízkového oka na začátku = 12 DS.
2. řada: 3 ŘO, do jejich báze 1 DS, dále do každého sloupku 2 DS, spojit SS = 24 DS.
3. řada: 3 ŘO, do jejich báze 1 DS, dále (1 DS, do dalšího sloupku 2 DS) opakovat do konce, SS = 36 DS.
4. řada: 3 ŘO, do jejich báze 1 DS, dále (2 DS, do dalšího sloupku 2 DS) opakovat do konce, SS = 48 DS.
5. řada: 3 ŘO, do jejich báze 1 DS, dále (3 DS, do dalšího sloupku 2 DS) opakovat do konce, SS = 60 DS.
6. řada: Bez přidávání nový vzorek: 1 ŘO, do prvního sloupku 1 KS, do dalšího 1 DS, střídat 1 KS a 1 DS do konce řady. SS do řetízku = 60 sl.
7. řada: 3 ŘO, 1 DS do KS předchozí řady, dále střídat 1 DS a 1 KS do konce. SS do řetízku = 60 sl.
8.-17. řada: opakovat 6. a 7. řadu.
18. a 19. řada: Krátké sloupky.
20. řada: 1 PS (polosloupek), 1 DS, 1 PS. /Vynechat 1 sloupek, do dalšího 1 SS (spojovací sloupek), vynechat 1 sloupek a do dalšího 1 PS, 1 DS, 1 PS/ - opakovat do konce řady, SS, ukončit.
Zapošít konce a našít aplikaci dle libosti, nebo nechat tak - díky obloučkovému okraji je hezká i bez ozdob.

Žádné komentáře:

Okomentovat