úterý 13. ledna 2015

Čapka s pejskem pro Andělku

Když byla Andělka s Matýskem na Slovensku, moc se mi stýskalo, a tak jsem alespoň tvořila pro děti nové věci a těšila se, až je vyzkoušejí. Prý ve školce frčí ušaté čapky, tak jsem udělala jednu s pejskem.

Andělka čapku hned popadla a nejvíc se jí líbí pejskův jazýček, stále ho za něj tahá...

Níže je stručný návod.



Čapku jsem dělala z příze Batole krémové barvy háčkem č. 3, aby byla pevnější a neprofoukla.
Je jen z dlouhých sloupků - začínala jsem 12 sloupky do magického očka a přidávala v každé řadě po 12 sloupcích až na 72, a v další řadě ještě 6 sloupků, abych se dostala na průměr 15,9 cm a tedy na Andělčin obvod hlavičky 50 cm. Klapky na uši jsou z krátkých sloupků (12, 12, 12, 10, 8, 6, 4). Poměr přední a zadní části je patrný z obrázku - Andělka má vzdálenost mezi ušima měřeno přes čelo asi 20 cm.

Celá čapka je obháčkovaná krátkými sloupky přízí světle hnědé barvy. Z této barvy jsou také flíčky na oko a na zadní část hlavy psa a jedno ucho. Vnitřky uší jsou růžové, stejně jako jazýček. Oči a nos jsou z černé příze Elian klasik. Tyto drobné části jsou z krátkých sloupků, velký flek na oku je z dlouhých.



Copánky na zavázání jsou z 18 vláken (vždy 9, béžové a světle hnědé, jsem protáhla koncem klapky, udělala uzel a spletla cop).


Žádné komentáře:

Okomentovat