úterý 8. března 2016

Šála a čelenky pro Ladu

V sobotu jsem dostala zakázku: uháčkovat pro Ladu šálu a čelenku z příze, kterou si sama koupila v Rožnově. Na šálu koupila Burcum batik od turecké firmy Alize. Je to 100% akryl, silný a hrubý, ale v překrásné barevné kombinaci bílé, několika odstínů šedé a vínové. K tomu si koupila na čelenku trochu tenčí a hlavně mnohem hladší a měkčí, i když také akrylovou přízi Himalaya Everyday. Tu už znám, z její verze Everyday Rengarenk jsem dělala barety a nákrčníky a taky pánskou čapku a šálu.

Nejdřív jsem se pustila do šály. Celé odpoledne jsem hledala na Pinterestu vhodné modely, asi tři vybrané jsem vyzkoušela a stále to nebylo ono. Až zůstali dva favoriti: háčkovaný vzor nalezený na webu, nebo pletený objevený ve starém babiččině časopisu a trochu přizpůsobený:



Nakonec jsem zvolila pletený vzorek - jednak se mi zdálo, že na něm lépe vyniknou barevné přechody, a také jsem neměla vhodnou velikost háčku (šestka byla malá a desítka velká).

Popis vzorku:
Nahodit násobek 7 plus 3 (já jsem měla 35 + 3, tedy 38 ok).
1. řada: KO, 1 hl, 1 obr, *1 hl, nah, 2 splést obrace, 1 hl, 1 obr, 1 hl, 1 obr* opakuj 4x, na konci 1 hl, nah, 2 splést obr, 1 hl, 1 obr, 1 hl, KO. 
2. řada: KO, 1 obr, 2 hl, *nah, 2 splést obr, 2 hl, 1 obr, 2 hl* opakuj 4x, na konci nah, 2 splést obr, 2 hl, 1 obr, KO.
Je to původně krajkový vzorek, ale kupodivu z téhle tlusté příze vypadá moc pěkně. Tu je detail:


V pondělí večer bylo hotovo, ale ruce protestovaly moc - jehlice i šála byly pěkně těžké. Dnes jsem šálu dvakrát vymáchala v kondicioneru, aby trochu změkla. Takhle vypadá hotová na mém věšáku:


Čelenka byla předem daná: Lada chtěla hladkou, vpředu nařasenou. 
Uháčkovala jsem ji z dlouhých sloupků (20 sloupků na šířku), vpředu spojila, nařasila a obtočila několika pramínky příze.


Takhle vypadá šála s čelenkou dohromady:


 A protože mi ještě kus vínové příze zbylo, udělala jsem hned druhou čelenku, užší, z vějířkového vzorku:
16 řo.
1. řada: 2 DS do 3. řetízku od háčku, *vynech 2 řo, 1 KS, vynech 2 řo, 5 DS do dalšího* 2x, na konci 3 DS.
2. řada: 1 řo na obrácení, 1 KS do prvního DS, *5 DS do KS předchozí řady, 1 KS do prostředního DS* 2x, na konci 1 KS do posledního DS.
3. řada: 3 řo na obrácení, 2 DS, 1 KS do prostředního DS vějířku, 5 DS do KS, 1 KS do prostředního vějířku, 3DS do posledního KS.
Opakuje se 2. a 3. řada.
Čelenku jsem sešila vzadu. Udělala jsem k ní tři jednoduché kytičky ze zbytku příze z šály, ale zatím jsem je nepřišila, až jak to bude vypadat na hlavě... Fotila jsem už s umělým světlem, tak je fotka trochu tmavá.



Žádné komentáře:

Okomentovat