čtvrtek 31. března 2016

Joanas Mandala a její využití

Moc mne baví tvořit mandaly - je to napínavé, zvlášť když trochu experimentuji s barvami. Když jsem našla novou nádhernou mandalu mé oblíbené autorky Tatsiany Kupryianchyk, o které vím, že její návody jsou perfektně polopatické se spoustou názorných obrázků, neváhala jsem ani chvilku a návod jsem si koupila.
Jako první jsem uháčkovala mandalu v doporučených barvách, tedy béžové, světle modré a smetanové. Háčkovala jsem z příze Jeans háčkem číslo 3. Mandala má průměr zhruba 40 cm.


Protože jsem chtěla mandalu použít na sedák na židli, přidala jsem na vytvarování dva cípky. Koupila jsem už přistřižený molitan 3 cm vysoký a ušila jsem na něj potah z béžové látky. Na něj jsem mandalu přišila. Tentokrát na stroji - a šlo to, jen jsem ji musela dobře našpendlit.


Hned další den jsem zkusila trochu jiné barvy: levandulově fialovou, mátově zelenou a čistě bílou. Pracovala jsem větším háčkem (3,5), zase z příze Jeans. Ale menší háček je lepší. Větším se sice lépe pracuje, ale výsledek není tak pěkný. Mandala má průměr 43 cm. Použila jsem ji na kulatý sedák tak, že přesahuje i přes boční strany a přišitá je zespodu v ruce. 



Oba polštářky si moc oblíbila Marfuška, spí na nich celé dny a pravidelně je střídá. Jak z nich vyperu její chlupy, to opravdu nevím...

Třetí mandala byla trochu experiment, docela jiné, tmavé barvy. A nakonec se mi líbí ze všech nejvíc. Opět z příze Jeans tmavě šedé, světle šedé a vínové barvy, tentokrát háčkem číslo 2,5. Průměr mandalky je "jen" 38 cm. Koupila jsem antracitově šedou látku a ušila z ní polštář 40 x 40 s malými okraji a mandalu jsem přišila na prostředek na stroji. Sice se mi teď právě nikam nehodí, ale třeba se bude hodit někomu jinému.


  





Žádné komentáře:

Okomentovat