středa 29. srpna 2018

Šaty pro Andělku

Barvu příze na šatičky pro Andělku mi pomáhal vybrat děda v úžasném krámku Zapleteno na Pekařské ulici v Brně. Jednoznačně se rozhodl pro duhovou Whirl Jumping Jelly (č. 759).
Zkoušela jsem rozpočítat vzorek z šátku Grinda, do kterého se Andělka zamilovala, tak, abych z něho mohla uháčkovat šaty, ale stále jsem se nemohla dopočítat a zkoušet způsob "pokus - omyl" s takhle drahou přízí, to jsem si netroufla. Tak jsem nahlédla do ohromné studnice nápadů Ravelry, a objevila jsem tam pěkné šatky německé autorky Janiny Winkler, nazvané Elfentraum. Za necelou stokorunu jsem si návod hned stáhla a vytiskla a hurá na to! Byla jsem docela první, kdo tento projekt vyzkoušel, takže jsem nemohla čerpat z případných poznámek jiných háčkařek. Navíc šatičky byly původně vytvořeny pro batole a já jsem musela přizpůsobit velikost na sedmiletou slečnu. Ale šlo to dobře, jen spotřeba byla samozřejmě větší. Spotřebovala jsem celé klubko a ještě kousek z druhého (naštestí děda koupil pro jistotu dvě) na ramínka. V původním projektu jsou ramínka udělaná z organzy. Já jsem je uháčkovala stejným vějířkovým vzorkem jako živůtek. Háčkovala jsem háčkem číslo 3.


Nejtěžší byl živůtek. Vějířkový vzorek pomalu přibýval a Andělka je pěkně vysoká. Také mi nešlo napojovat řádky podle návodu, tak jsem si musela vzorek trochu přizpůsobit. Sukně už přibývala pěkně a za týden bylo hotovo. Zbývalo jen vyzkoušet délku ramínek, napevno je přišít, a módní přehlídka mohla začít:





Andělka vypadá spokojeně a šatičky jí moc sluší, tak snad je užije, třeba hned na dovolené u moře, kam zítra odlétají. 
Ale šátek Grindu jsem si zpátky nepřinesla. Bude se hodit Andělčině mamince na podzim do kabátu...

2 komentáře:

  1. Dobrý den
    Prosím je někde možnost návod na šaty pro ,,Andelu''
    Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, omlouvám se, dlouho jsem na blogu nebyla. U článečku je odkaz na návod - je placený na Ravelry: https://www.ravelry.com/patterns/library/girls-dress-elfentraum

      Vymazat