čtvrtek 8. září 2016

Pléd s kytičkami

Konečně jsem dodělala další ze starších projektů! Je to pléd, který jsem původně chtěla uháčkovat pro tchýni k jejím 80. narozeninám před dvěma roky. Nakonec jsem udělala jiný šátek, protože tenhle bych nebyla stihla. A tak dva roky čekal...



Všechno začalo nápadem zkusit si irskou techniku v trochu modifikované barevné verzi a dát dohromady motivy kytiček, které by ztvárnily celou sezónu na zahrádce. Hledala jsem ve starých časopisech i na internetu (Pinterest jsem tehdy ještě neznala) a dala dohromady obrovskou kytici:

 

 
 

 

 

 

 

 

 





Ze starého prostěradla jsem si vystřihla tvar budoucího plédu a všechny motivky na něj našpendlila tak, aby nahoře u krku byly jarní kytičky, ve středu letní a dole kolem kraje květy pozdního léta a podzimu. Až potud vypadala práce nadějně a radostně. Obě snachy, Julinka i Ladička, mi pomohly s přišíváním motivků stehovkou k podkladu - to už byla práce úmorná. A já jsem pak začala béžovou přízí motivky spojovat řetízkovými očky a krátkými nebo spojovacími sloupky. A to šlo zoufale pomalu!




Práci jsem odložila, když byla spojená asi třetina kytiček, a vrátila jsem se k ní až nyní, po dvou letech. Trvalo mi to měsíc (samozřejmě vedle dalších souběžně tvořených projektů), než jsem dala všechny kytičky dohromady. Ještě jsem uvažovala o tom, že uháčkuji nějaký okraj kolem celého šátku, ale nakonec jsem to vzdala. Je krásný tak, jak je.
V sobotu jsem pozvaná na zahradní párty, tak si ho vezmu s sebou (promiň, babičko). Snad najdu odvahu ho tam předvést.



Je tak veliký, že se mi nevešel celý do záběru...


1 komentář:

  1. To je paráda !!! Klobouk dolů nad odvahou spojit různé motivky do jednoho dílka!

    OdpovědětVymazat