středa 14. září 2016

Čtvercová čtverečkovaná deka

K poslední objednávce příze jsem přidala pár klubíček melírované VH Jeans a přemýšlela nad jejím uplatněním. Vznikla tahle deka plná čtverečků:




Začala jsem klasickou čtvercovou deku, ale za chvíli to byla nuda, i přes střídání barev (červeno-šedo-růžový melír, světle šedá, středně šedá a smetanová).


A tak jsem vymyslela pestrý okraj z malých čtverečků. Střed jsem udělala vždy melírovaný, pak jsem střídala světlou a střední šedou, a poslední, smetanovou řadou jsem čtverečky pospojovala k sobě. Bylo jich celkem 32.


Dalo mi trochu práce spočítat správně, kolik skupinek dlouhých sloupků musí mít každá strana vnitřní deky, abych pomocí další háčkované řádky připojila okraj. Ale podařilo se, a dokonce vznikl hezký "větrník" na rohových spojích. Celou deku jsem obháčkovala řadou krátkých sloupků smetanovou přízí a nakonec řadou račích sloupků melírovanou.



Deka ještě chvíli "odpočívala" v pytlíku, než jsem se odhodlala zapošít všechny konečky - bylo jich hrooozně moc.



Celá deka je z příze Jeans háčkovaná háčkem číslo 4. Měří 85 x 85 cm.



Žádné komentáře:

Okomentovat