pondělí 13. července 2020

Deka s krtečkem


Na fb stránce věnující se c2c háčkování sháněla začínající háčkařka jednoduchý návod na deku s krtkem. Nedalo mi to, a prohledala jsem Pinterest, kde jsem vedle několika ruských krtků, těžko přístupných, našla i pár pěkných návodů na krtka vyšívaného křížkovou výšivkou s odkazem na slovenský web. Bohužel nefungoval, takže návod nešel zakoupit ani stáhnout. Ale já už jsem byla rozhodnutá si krtkovou deku taky uháčkovat. Takže jsem obrázek celý překreslila na čtverečkový papír (dva archy A4). Vzorek má 80 x 80 (6 400) čtverečků a celkem 9 barev.
Mám docela bohaté zásoby příze Gina/Jeans, ze které se tento typ deky háčkuje nejlépe, a tak jsem se po celodenním kreslení čtverečků pustila s nadšením do háčkování. Podle propočtů mi ale chyběla tři klubíčka světle šedé příze na pozadí. Protože mám v klubíčkách pořádek (haha), věděla jsem přesně, o kterou přízi jde, a hned jsem ji přiobjednala. (A aby se mi vyplatilo poštovné, samozřejmě jsem si tam pár klubíček přihodila - navíc byla v akci). Jenže se ukázal problém: I když šlo o přízi se stejným číslem barvy, byla to jiná výrobní šarže, a byla o maličko světlejší. Když se dají dvě klubka vedle sebe, není to vidět. Ale když háčkujete šikmo velikou plochu, je přechod znatelný. Ach jo! Z toho plyne poučení: Na velké plochy koupit vždy dostatečné množství klubíček stejné výrobní šarže!
Nepárala jsem a deku jsem dodělala. Háčkovala jsem vzorkem mini c2c, tedy polodlouhými sloupky, ocelovým háčkem číslo 3. Hotová deka i se čtyřřádkovým okrajem (1. krátké sloupky šedou barvou, 2. ks + řo modrou, 3. ks + řo šedou, 4. ks šedou) měří po vyprání a srovnání do čtvercového formátu 90 x 90 cm. Je moc pěkná a velikostí akorát na kočárek pro miminko. Háčkovala se krásně, opravdu začátečnický projekt, protože je tam velice málo barevných přechodů, a tudíž v závěru i méně práce se zapošíváním.


Druhou už ale asi neudělám. Ten pracně vyrobený návod, na kterém jsem si odškrtávala uháčkované čtverečky pentelkou, mi spadl do rozlité vody (všechno způsobil průvan, který rozrazil okno, shodil sklínku vody, co na okně stála, a sfoukl na zem i návod). Samozřejmě se všechno hned rozpilo a návod můžu vyhodit.


Taky nač ho schovávat, že? Stejně by mne to podruhé nebavilo, a je tolik jiných krásných návodů k vyzkoušení! Už jich mám zase pár připravených...

Žádné komentáře:

Okomentovat