pondělí 14. ledna 2019

Růžový klobouk

Prvním mým výtvorem v letošním roce je růžový vlněný klobouk. Jsem na něj pyšná, i když má své chybičky. Včera byla neděle a já jsem si vyšla s Fibinkou v klobouku a kabátu a cítila jsem se jako pravá dáma. Škoda, že se mi nepovedlo selfíčko v klobouku. Musela posloužit polystyrenová hlava Boženka:


Klobouk jsem našla na Pinterestu a hned mne svým nevšedním tvarem zaujal. Dopídila jsem se i návodu. Sice je v ruštině a velmi stručný, takže jsem musela hodně experimentovat, ale základ i nákres jsou jasné, tak jsem moc netápala. Měla jsem ale silnější přízi, tak jsem musela upravit počet řádků, hlavně na krempě. I tak působí můj klobouk mohutněji než originál. Ale to mi nevadí, mám ho na zimu a pěkně kryje nejen hlavu, ale i skoro celé uši.



Přízi jsem měla doma někdy od podzimu. Je to čistá vlna (Exclusive), koupila jsem dvě klubíčka ve výprodeji po 45,- Kč. Spotřebovala jsem jedno klubko a kousek, takže mi možná zbylo ještě na jednu pletenou čapku... Háčkovala jsem háčkem číslo 3, tedy raději menším, aby klobouk byl pěkně pevný. Jako ozdobu jsem na klobouk přišpendlila paličkovaný lístek - ten mám asi 50 let, dostala jsem ho od maminky. Líbí se mi, že je to takový zimní motivek.


Nejzajímavějším detailem klobouku je krempa protažená dozadu a nahoru k centru dýnka. Nepovedl se mi úplně pravidelný oblouk, ale snad to tolik nevadí.


Rozhodně si uháčkuju ještě jeden tenčí klobouk na jaro, až mi trochu otrne (moc mne bolí prsty od toho malého háčku a utahování).


Žádné komentáře:

Okomentovat