sobota 10. února 2018

Vlňáčky

Na Štědrý den jsem pod stromečkem našla tři přadýnka vlny s lístečkem, že jsou na vlňáčky pro miminko, které by se u nás mělo narodit v dubnu. Dárek mne potěšil, jako všechna klubíčka, co kdy dostanu. Jenže co jsou to ty vlňáčky? Bylo mi vysvětleno, že jsou to plenkové kalhotky z pravé ovčí vlny, která je bez úpravy superwash a má tedy vysoký obsah lanolinu. Ten lanolin nepropustí moč z plínky - slouží tedy jako jakýsi přírodní igelit. Hm, fajn. Ale jak mají takové vlňáčky vypadat a jak na ně? Modely, co jsem našla na českých pletacích a háčkovacích webech, se mi moc nelíbily. Tak jsme museli zjistit, jak se vlňáčky řeknou anglicky, abych je našla i jinde.
Povedlo se! Objevila jsem návod zdarma na krásné pletené, pak ještě jeden placený také na pletené, a nakonec i jeden (zase placený) na háčkované. Hned jsem návody zakoupila a mohla jsem se pustit do práce. Tu je výsledek:


Tohle jsou první, maličké, velikost S. Úplně bezešvé a hlaďoučké, měkoučké, pružné.


Tyto jsou stejně velké, jen z jiného klubíčka.


Třetí, z třetího klubka, jsou o maličko větší, na 3 měsíce, a mají trochu jiný lem nohaviček.


A tady jedny háčkované pro novorozeňátko - vypadají jako cyklistické. Jsou pevnější, ale pružné.


A ze všech zbytečků další větší pletená kaťata. Postup je jednoduchý, za dva večery byly kalhotky hotové.


Tady jsou všechny vlňáčky pohromadě. Ze tří přadýnek jsem udělala patery kalhotky. Tak doufám, že je miminko náležitě využije.




Žádné komentáře:

Okomentovat