pátek 6. října 2017

Pánská čapka s copánky

Zima se kvapem blíží, a tak jsem odložila všechny rozdělané "letní" věci a háčkuju a pletu šály, čapky, rukavice.
Jednu krásnou pletenou pánskou čepici jsem našla na Pinterestu s odkazem na ruské stránky. Návod v ruštině mi vyhovoval, i když je velmi zjednodušený. Přece jen v anglické pletací terminologii ještě nejsem tak kovaná, jako v té háčkovací, a ruština mi přijde jednodušší. Jenže pak jsem zjistila, že čapka je na Ravelry pod názvem Agathis. Návod je zdarma a jeho autorkou je Agata Smektala z Polska, která tam má ještě dalších pár zajímavých čepic, které hodlám vyzkoušet. O pravé autorce ruský web nějak opomněl informovat...




Čepice měla být dárkem k narozeninám, a tak jsem hledala ve svých zásobách tu nejpěknější a nejvhodnější přízi. Mockrát jsem začínala a mockrát párala, než jsem našla tu pravou. Nakonec jsem vybrala tmavě šedou středně silnou přízi s podílem vlny (název už nevím), ze které jsem kdysi začala plést svetr, ale nikdy jsem ho nedodělala. Počet ok jsem musela upravit, stejně jako velikost jehlic - pletu hodně volně. Místo 132 oček jsem tedy nahazovala jen 110 (vzorek má 22 ok a tak jsem nepletla šest opakování, ale jen pět) a místo jehlic 3,5 jsem použila kruhové jehlice číslo 2. 
Trvalo mi celé tři dny, než jsem všechny copánky zapletla! Ale moc mne to bavilo, bylo to jako skládat stavebnici. Nakonec jsem na čapku přišila knoflíček - dřevěného koníka.
Pár chybiček se vloudilo, ale s výsledkem jsem docela spokojená, a myslím, že čapka udělala radost i obdarovanému. Už se chystám na druhou - z původně zamýšleného svetru mám totiž ještě světle šedou přízi o stejné síle.
Na opravdové pánské hlavě vypadá čapka ještě mnohem lépe, než na té malé polystyrenové, a krásně sedí. Určitě bude i pěkně hřát.



Vrcholek, na kterém nejvíc záleží, se mi zrovna dvakrát nepovedl. Doleva ubíraná očka jsou volnější, než ta doprava. Příště to napravím, už vím, v čem jsem chybovala. Ale tuhle už párat nebudu! A pět paprsků vypadá stejně pěkně jako původních šest.



Tak hurá na další!

Žádné komentáře:

Okomentovat