pondělí 9. října 2017

Čapka Makovice

Koupila jsem si nový zimní kabát - takový netradiční, vlastně dva v jednom. Je to lehká prošívaná bunda, vhodná teď na podzim, a přes ni se na zimu navléká vlněný volný kabát. Bunda i kabát jsou béžové. A tak vznikla potřeba vyrobit si nějakou čepici, která by pěkně barevně ladila.
Zastavila jsem se v místním obchůdku s galanterií, kde už jsem pořídila spoustu klubíček a většinou z nich vznikly moc pěkné věci. Našla jsem barevnou přízi Nako Colormatik se základní barvou světle hnědou a dlouhými kousky červené, hnědé a růžové. Je to 100% akryl, 210 m/100g. To je přesně síla, která mi vyhovuje. Čapka byla hotová za dva večery:


Nemám ráda malé kulaté čapky, protože s mou kulatou hlavou a baňatým nosem tvoří velmi nevzhlednou kombinaci. Vždycky se snažím čapku nějak protáhnout a dát jí nějaký nápadný akcent. Také tuhle jsem udělala vyšší a na vrcholku jsem vytvořila jakousi makovičku (jak příhodné, že?).



Pletla jsem na kulatých jehlicích číslo 2,5. Začala jsem na 96 oček, na šesticentimetrový lem jsem střídala 2 hladce a 2 obrace. Dále jsem pletla rovně hladce do výšky asi 21 cm, a nakonec zase asi 4 cm 2 hladce a 2 obrace. Všechna očka jsem zavřela najednou. Nahoře jsem čapku přeložila na půlku a přišitím přichytila střed. Pak jsem vytvořila řasy z přehnutých částí a zase je přišila na středu. Dlouhým návlekem jsem prošila čapku asi 3 cm od vrcholu, stáhla a vše poskládala do čtyřlístkové makovičky. Vznikl zajímavý a nevšední tvar čapky, kterou nikdo jiný určitě na hlavě mít nebude. Už se těším, až v ní vyběhnu!

Žádné komentáře:

Okomentovat