úterý 31. května 2016

Dvě rozpracované deky

Skoro to vypadá, že jsem za celý květen neudělala vůbec nic kloudného! Tak musím na poslední chvíli ukázat pár obrázků, abych nebyla za lenocha. Mám totiž rozpracované dva veliké projekty, které mi zabírají skoro všechen háčkovací čas. Američanky neříkají rozdělané nebo rozpracované projekty, ale mají pro ně krásnou zkratku WIP (work in progress). Takže tu jsou mé WIP:

První je kulatá deka na pokračování podle projektu Helen Shrimpton Mandala Madness. Každý čtvrtek večer přibude jedna část, a je stále těžší držet tempo, protože deka se zvětšuje (teď už má ta moje v průměru 120 cm). Já začínám motat desátou část, ale ve čtvrtek už vyjde dvanáctá, takže jsem trochu ve skluzu. Celkem má deka 18 částí, v půlce července by mělo být hotovo. Do projektu se zapojilo na 900 tvořilek. Některé udělaly jen polštář, jiné malou mandalu pověsily na zeď, další z ní udělaly čtverec a přiháčkovaly okraje a už mají deku hotovou. Kdo máte přístup na Ravelry, jukněte na všechny ty barevné kombinace, je to úžasné! Autorka doporučila 10-16 různých barev, aby mandala byla opravdu hodně barevná, ale co potom s tak strakatou dekou? Vybrala jsem tedy pouhé 4 nenápadné barvy příze Everyday (jedna z nich je žíhaná Everyday Rengarenk) a zkouším kombinovat...







A ještě k té druhé dece: To je projekt na památku mladičké designérky Marinke Slump (s přezdívkou Wink), která zemřela před dvěma lety vlastní rukou v důsledku těžké deprese. Deka má název Last Dance on the Beach a má tři barevné verze (Dancing in the See je do modrozelena, Dancing in the Rain je do béžovošedomodra, Dancing under the Stars je krásná jako letní noční obloha),  ke kterým firma Sheepjes (výrobce přízí) připravila hotové balíčky pro účastnice projektu. Část výtěžku z prodeje vlny půjde na výzkum duševních nemocí. Návod daly z Winčiny pozůstalosti dohromady její sestra a designérky z celého světa, které ji sledovaly a měly rády její práci, Sheepjes to celé zdarma zveřejnili a zaštítili. No uznáte, že tenhle počin jsem si nemohla nechat ujít!
Vybrala jsem si verzi Tanec v dešti, ale nekoupila jsem si balíček - přišel by na více než 3000 Kč bez poštovného. Vytáhla jsem moje klubíčka Jeans a našla jsem všechny potřebné odstíny (od každé barvy je potřeba asi 8-10 dkg). Pravda, některé čtverečky horko těžko nastavuji těmi nejmenšími zbytečky, ale bráním se jakémukoli novému nákupu. Tak snad to vyjde.
I s touto dekou už jsem se dostala do druhé půlky - mám hotový šestý čtvereček z 10 (dělají se vždy 4 čtverce od každého):








Bude krásná, že? Ale ještě to dá práci! Budu muset upravovat velikost některých čtverců. I když se snažím a měním velikost háčku na každý nový vzorek tak, abych se co nejvíc přiblížila požadovanému rozměru, někde budu muset přidat řádku lemu, než čtverečky spojím. 

Už se těším na zítřek - nové čtverečky jsou publikovány vždy ve středu...







Žádné komentáře:

Okomentovat