pondělí 7. března 2022

Černá kočka

 Nedávno mne byla navštívit moje sestra Jiřina, aby mi pomohla s venčením Jessinky, než se mi trochu zahojí polámaná žebra. Když viděla v předsíni na zdi háčkovanou Jessinčinu hlavu, na kterou jsem náramně pyšná, řekla, že jí to připadá morbidní. Hm, a já jsem jí chtěla k narozeninám uháčkovat hlavičku její černé kočky Nelinky. Tak jsem musela změnit plány. Našla jsem na Ravelry návod na pletenou čičinku, celou, i v sukni a botách. A takhle jsem ji ztvárnila:


Na tělíčko jsem použila černou přízi Vlna Hep Patty - je to akryl s metalickým vláknem, takže se kočičce srst krásně leskne, jako té opravdové. Na botky a ponožky jsem vybrala přízi s podobným návinem - Vlna Hep Tulip a Tulip color. Nebylo to nejšťastnější, protože tahle příze je tuhá a neohebná, a nožky tak vypadají příliš velké. Naopak sukýnka z Alize angora gold batik se vydařila - z téhle příze si určitě ještě něco upletu, je moc příjemná a jemňoučká, barevné přechody jsou decentní. Na celý projekt jsem použila jehlice č. 2,5. Pletu totiž dost volně a bála jsem se, aby černým úpletem neprosvítala bílá výplň. 
Ani jsem si nevšimla, že návod je ve dvou variantách - jednak dokola, a jednak rovně k sešití matracovým stehem. Koupila jsem návod na rovné pletení. Nevím, jestli je to lepší - pletení je určitě rychlejší, ale sešívat matracovým stehem černou pleteninu není vůbec legrace. 
Místo vyšitých očí (v návodu) jsem použila plastové bezpečnostní, když je to dárek pro dospěláka a ne pro mimino. V háčkovaných hračkách mi drží pěkně, ale pletenina se vytahuje - snad nevypadnou... Nosík jsem vyšila šedou látačkou.
A tady je kočička z více úhlů:




Pletená Nelinka už je v krabici a frčí za Jiřinou. Ale z příze Tulip a Tulip color mi ještě zbylo dost na další dvě čičinky - mourovatou a bílou. Hned se do nich pustím! 

Dodatek:
Nelinka se moc líbila a další dvě kočičky (kocourek v kaťatech a kočička v parádních šatech) slouží jako usínáčci pro děti, když u mne přespávají - jsou tak měkoučké! Než jsem je stihla nafotit v plné parádě, už jsou trochu užmoulané... Ale to jen svědčí o jejich oblíbenosti.




 


Žádné komentáře:

Okomentovat