pátek 19. prosince 2014

Návod na věneček



Dnes se mi podařil pěkný věneček - připravovala jsem ho pro babičku, tak jsem si dala záležet. Abych postup nezapomněla, dělala jsem si poznámky, udělala jsem i pár fotek a tak jsem mohla dát dohromady celý návod. Návod v PDF najdete tady.


Věnečky na stromek nebo na okno

Materiál: Větší záclonové kroužky (vnitřní průměr 4,5 cm), příze se stříbrným efektem, háček č. 2, jehla s velkým ouškem, nůžky, skleněný korálek, andílek, rolnička, srdíčko apod. na pověšení do věnečku.
Zkratky:
ŘO = řetízkové oko
KS = krátký sloupek
DS = dlouhý sloupek
PO = pevné oko (spojovací sloupek)
Postup: Na začátku nechte delší koneček, na který se pak pověsí přívěsek. Udělejte očko, navlékněte ho na háček a vpíchněte háček do kroužku, nit je vedena horem. Naberte přízi a protáhněte zezadu dovnitř kroužku a nahoru, nahoďte a dokončete krátký sloupek.
1. řada: 88 KS, 1 PO do prvního sloupku.
2. řada: 1 ŘO, 1 KS tamtéž, (2 ŘO, 3 sloupky vynechat a do 4. sloupku 1 KS), opakovat celkem 22x. Místo posledního krátkého sloupku uháčkovat 1 PO do prvního sloupku. Vznikne 22 obloučků.




3. řada: (1 PO pod první oblouček, 4 DS, 3 ŘO, 4 DS pod další oblouček), opakovat do konce řady, zakončit 1 PO do PO uprostřed prvního obloučku předchozí řady. Vznikne 11 lístků. Nestříhat.


Uháčkovat řetízek z cca 20 oček na zavěšení věnečku. Ukončit, ustříhnout a přišít konec řetízku k věnečku. Vlákno ponechané na začátku práce navléknout do jehly, umístit ho na střed pod řetízek a navléknout na ně korálek, rolničku či jinou ozdůbku. Já mám to štěstí, že jsem získala krásné skleněné andílky od tvořivé kolegyně (http://www.fler.cz/mrs-buscemi).




Chcete-li věneček někomu darovat, vypadá dobře v celofánovém sáčku.
Věnečky jsou hezké i barevné, zelené nebo červené. Lépe se pak vyjímají na okně.



   

Žádné komentáře:

Okomentovat