středa 6. prosince 2023

Vánoční sob

 Loni jsem pro Vilíčka s Joníkem upletla dva vánoční skřítky, se kterými si užili spoustu dobrodružství a legrace po celý advent. Letos jsem pro oživení přidala ještě háčkovaného soba se sáněmi.



Uháčkovat soba byla legrace, šlo to docela rychle. Potíž začala u parohů - ty už moje artrotické prsty moc nezvládaly, musela jsem práci vždy na čas odložit a pracovat na nějakém jiném projektu, než jsem se odhodlala je dokončit. 


A co teprve sáně! Korbu jsem háčkovala na třikrát - pokaždé z jiného materiálu a stále mi nedržela tvar. Nakonec jsem sáně trochu zkrátila a uháčkovala je ze silnější bavlněné příze. Hotové jsem pak namočila do škrobového roztoku, vycpala tvrdým papírem obaleným plastovou folií a nechala uschnout. Jenže pak mne čekala nejhorší část práce - obháčkovaná kovová konstrukce pod sáně. Měla jsem ruce celé poškrábané od drátu a i když jsem našla docela silný a dala jsem ho dvojitě, konstrukce stále nebyla docela pevná. Ještě jsem ji vyztužila jednou příčkou vpředu, ale ani tak to není docela ono...



Dokončení už bylo radostné - vybrat rolničku a korálky k zapnutí sobova postroje a nějakou ozdůbku na sáně. Do pytle na dárky, který byl součástí návodu, jsem schovala dva pletené zajíčky, snad udělají klukům radost. 

Teď jim je jen musím nějak předat a venku je sněhová kalamita!


Žádné komentáře:

Okomentovat