úterý 3. května 2016

Námořnické sedáky na židle

Zase jsem se jednou inspirovala na Pinterestu - našla jsem tam úžasný polštář s námořnickým motivem a dopídila jsem se i jeho autorky, která prodává své krásné výtvory na Etsy. Návod jsem sice nikde nenašla, ale ani nebyl potřeba, protože jde o klasické čtverečky. Nejcennější pro mne bylo barevné schéma.
Našla jsem ve svých zásobách přízi Jeans v potřebných barvách a spočítala jsem si, že na čtvercový polštář 40x40 cm budu potřebovat 16 čtverečků 10x10 cm. Chvíli jsem zkoušela velikost háčku, aby čtverečky byly akorát velké a nakonec jsem vybrala háček číslo 3,5. Jenže jsem potřebovala polštáře kulaté - chtěla jsem udělat nové sedáky na kuchyňské židle Zděndovi a Ladičce. Každou dovolenou tráví na jachtě, tak jsem si říkala, že by se jim tenhle motiv mohl hodit. Jak udělat z kruhu čtverec, to už jsem se naučila, ale udělat ze čtverce kruh je trochu těžší, zvlášť když je ten čtverec složený z mnoha malých čtverečků. Musela bych jich udělat méně nebo menší, abych pak mohla přidat kulatý okraj... A tak jsem jen zkosila rohy a místo čtyř rohových čtverečků jsem udělala trojúhelníky:


Po sešití jsem získala jakýsi patvar a trnula jsem, jak to dopadne. Navlhčila jsem ho a vypnula.


Koupila jsem molitanové sedáky (40 cm v průměru, 3 cm vysoké). Když jsem molitan přiložila na uháčkovaný tvar, místy trochu přečníval, ale hlavně že celá plocha kruhu byla pěkně zakrytá.


Našla jsem kus tmavomodrého flanelu a pustila jsem se do šití. Vystřihla jsem na každý sedák dva 40cm kruhy a spojila je třícentimetrovým proužkem, aby si sedák zachoval pěkný tvar. Pak jsem našpendlila a v ruce přišila háčkovaný vrchní díl tak, aby byl dobře vypnutý.



A vyzkoušela jsem, jak bude vypadat moje židle v novém oblečení:

 

Moc se mi to líbilo. Hned bych si udělala celý pokoj v námořnickém stylu! Nakonec jsem uháčkovala ke každému sedáku dva tmavomodré řetízky, kterými se sedáky dají přivázat k židlím a předala jsem je "námořníkům". Na jejich velkých dřevěných židlích vypadají mnohem lépe, než na té mojí stařičké plastové. Nejvíc si je ale užívá kocourek Leoš:



Nerušit....
   

Žádné komentáře:

Okomentovat