sobota 8. ledna 2022

Pyžamáci

 Tyhle figurky jsou teď hodně populární - háčkují se z plyšových přízí hladkých (hlavičky a nožky) a smyčkových (tělíčka). Vycpané jsou jen hlavičky a nožky, zatímco tělíčka jsou prázdná, aby do nich děti mohly ráno nacpat pyžamo. Tím se figurka stane stabilnější a může sedět na postýlce. Večer děti pyžamo vytáhnou a hračka si s nimi lehne do postýlky.

Nikdy jsem s těmito přízemi nepracovala, neznala jsem rozdíly v kvalitě mezi nimi, a tak jsem se dost spletla při nákupu, když jsem koupila příze české výroby (Elian Betynka) - trhají se, třepí, nedají se párat, padá z nich spousta "cucků". Daleko kvalitnější jsou turecké "dolfinky", které jsem pak dokoupila.

Protože jsem potřebovala vytvořit koně (pro Andělku), jednorožce (pro Lucinku) a kocoura (pro Joníka), zakoupila jsem soubor návodů na Etsy. Nejlépe se mi povedl kocour:


Na koníka jsem vzala zbytečně velký háček (č. 4 podle návodu, ale háčkuji volně), tak má větší hlavu než jednorožec uháčkovaný třiapůlkou háčkem:


Pro Matýska jsem udělala vlka. Hlavu jsem uháčkovala podle své představy zlého vlka a tělo a tlapky má podle kočičího návodu.


Bála jsem se, že děti už takovéhle hračky neocení, přece jen už jsou velké. Ale kupodivu je popadly, odvezly s sebou na hory a tam sklidily velký obdiv.



 

Žádné komentáře:

Okomentovat