neděle 19. září 2021

Nákrčníky s uzlíky

Když jsem zahlédla na Pinterestu barevný, nevšední, nápaditý nákrčník s uzlíky, pletený z malých klubíček, hned jsem si ho našla na crazypatterns, přečetla jsem si recenze (dlužno říci, že nejednoznačné) a musela jsem si koupit návod.

Malých klubíček mám pořád dost a dost, nějak spíše přibývají, než že by ubývala. Dala jsem dohromady mé oblíbené podzimní barvičky a už jsem jela. S 20 očky na 3,5 jehlicích to přibývalo rychle, jenže ta délka! Více než 6 metrů!!! Ale moooc mne to bavilo, barvy se střídaly, žádná nuda. A jak byl ten výsledný "had" krásný - posuďte sami:




Udělat z hada s pomocí háčku nákrčník také nebylo jen tak, zabralo mi to dva večery, spoustu měření a párání a opravování. Součástí nákrčníku jsou i rozmanité háčkované ozdůbky, ty jsem nemohla vynechat.



 
Z výsledku jsem byla tak nadšená, že jsem dala dohromady další pytlík barevných klubíček všeho druhu (převážně to, co zbylo z předchozího velikého modrého nákrčníku) a hned jsem se pustila do druhého...




Tentokrát jsem pletla hada jen ze 17 oček, zato o něco delšího. Nákrčník je také krásný, zase docela jiný. Kompletace byla snad ještě složitější než poprvé, ale povedlo se a mám hotovo!





Protože příze dlouho ležela v krabicích a pytlíkách, bylo potřeba nákrčníky vyprat. Ten červený jsem prala už hotový - byla jsem zvědavá, co to udělá s uzlíky. Ale drží dobře a tvar se nijak nezměnil. Modrý nákrčník jsem vyprala ještě ve stadiu hada.

Nakonec pár čísel:

Červený nákrčník váží 150 g, horní šířka je 23 cm, dolní 35 cm a výška 62 cm.

Modrý nákrčník váží stejně, horní šířka je 22 cm, dolní 33 cm a výška 52 cm.

A tady jsou pro srovnání oba rozložené na stole:


P.S.: Už mám na jehlicích další...



Žádné komentáře:

Okomentovat